İnternet üzerinden yapılan yüksek meblağlı alışverişlerde ürünlerin kaybolması, yanlış kişiye teslim edilmesi veya şirketin bir hata yapması gibi riskler her zaman için endişe kaynağı olmuştur. Bu durumlar yaşanabilir ve gerçekten de yaşanmıştır. Örneğin, bir iş insanının başına gelen ilginç bir olay var ki, bu olay internette oldukça ses getirdi. İş insanı, şirket çalışanları için dört adet iPhone 15 Pro Max sipariş etti. Ancak beklenmedik bir şekilde kendisi için 1 TB’lık modeli ve çalışanları için üç adet 256 GB modeli olmak üzere dört telefon beklerken, tam 60 adet 1 TB’lık iPhone 15 Pro Max ile karşılaştı.
TikTok kullanıcısı @legends_gio tarafından paylaşılan bir video ile gün yüzüne çıkan bu olay, herkesi şaşkınlığa uğrattı. İş insanı, toplamda 3.600$ ödeyerek verdiği sipariş yerine, her biri 1.599$ uluslararası satış fiyatına sahip olan 60 adet telefonu teslim aldı.
Apple bir kişiye yanlışlıkla 60 adet 1TB iPhone 15 Pro Max gönderdi!
Bu hata, Apple’a yaklaşık 96.000$’lık bir maliyeti olduğu anlamına geliyor. Ancak asıl ilginç olan, hatalı gönderilen bu telefonları geri vermek zorunda olmaması. Öte yandan, Apple isterse bu cihazları kullanılamaz hale getirebilir. Daha önce ABD’deki Black Lives Matter protestoları sırasında yağmalanan Apple mağazalarından çalınan telefonlar için benzer bir yöntem uygulanmış ve telefonlar kullanılamaz hale getirilerek geri iade talebinde bulunulmuştu.
Bu tür bir durumun nasıl meydana geldiği gerçekten merak konusu çünkü Apple’ın siparişleri göndermeden önce birçok kontrol ve aşama mevcut. Bu sebeple Apple’dan doğrudan sipariş veren kullanıcıların büyük bir çoğunluğu herhangi bir sorunla karşılaşmıyor. Bu durum, insanların kendi siparişlerinin de karışabileceği endişesini taşımalarına sebep oluyor.