Dikkat dağınıklığından böyle kurtulabilirsiniz: İşte o 9 yöntem…

Dikkat dağınıklığı veya odaklanma sorunu, her yaşta bireyde gözlenebilir. Bu durum, kişinin herhangi bir işi maksimum verimle yapmasını zorlaştırır. Belirtiler genellikle çevresel uyaranların artmasıyla veya kişinin hayatında yaşadığı değişikliklerin etkisiyle ortaya çıkabilir. Gelişme yaşındaki çocuklarda okul öncesi ve ilkokul dönemlerinde öğrenme zorlukları, yetişkin döneminde ise iş veriminde azalma gibi belirtiler sıkça görülür. Peki, bu sorundan kurtulmanızı sağlayacak olan şeyler nelerdir? İşte dikkat dağınıklığı için uygulanabilecek 9 yöntem…

DİKKAT DAĞINIKLIĞI NEDİR?

Dikkat dağınıklığı hem çocuklarda hem de yetişkinlerde görülür. Bir konuda konsantre olamama, bir işte uzun süre çalışılamaması durumu dikkat dağınıklığıdır. Dikkat dağınıklığı olan kişiler karşısında konuşan kişilere kendilerini verip dinleyemezler.

Dikkat dağınıklığını zaman zaman herkesin yaşaması mümkündür. Dikkati dağılan kişilerin işi toparlaması oldukça zordur. Kişiler zihinlerini toplayıp konuları aktarmada zorluk yaşarlar. Dikkat dağınıklığı ve dikkat eksikliği birbirinden farklıdır. Dikkat dağınıklığı her zaman yaşanabilir ve herkesin başına gelebilir.

DİKKAT DAĞINIKLIĞINI ORTADAN KALDIRACAK 9 YÖNTEM

1. Paketli gıdalardan uzak durun:

Çalışma masasında hazır kek ve bisküvi gibi paketli gıdalar bulundurmak pek çok kişinin tercihi olabilir. Ancak bu alışkanlık, odaklanma güçlüğü çekilen bir ortama dönüşebilir. Çalışma ortamınızı daha keyifli hale getirmek isterseniz, paketli gıdalardan uzak durmak önemlidir.

2. Düzenli uyuyun:

Düzenli ve yeterli uyku alışkanlığı, zihni berrak ve odaklanmış tutmanın önemli bir yoludur. Uzmanlar, her gece en az 8 saat uyumanın ve mümkünse her gün aynı saatlerde uyuyup uyanmanın, odaklanma sorunlarıyla başa çıkmak için önemli olduğunu vurgular.

3. Yatmadan önce kitap okuyun:

Eğer uyumakta zorlanıyorsanız, yatmadan önce sakinleşmek ve rahatlamak için bazı yöntemler deneyebilirsiniz. Örneğin, ılık bir duş almak veya bir bardak ılık ballı süt içmek uykuya geçişi kolaylaştırabilir. Ayrıca, yatmadan önce kitap okumak da zihni rahatlatarak uykuya dalmayı destekleyebilir.

4. Sağlıklı beslenin:

Sağlıklı beslenme, sadece vücut sağlığı için değil, aynı zamanda beyin sağlığı için de kritik bir öneme sahiptir. Yapılan araştırmalar, antioksidan açısından zengin besinlerin odaklanma gücünü artırabileceğini göstermektedir. Özellikle kırmızı renkli besinlerde bulunan likopen ve A vitamini içeren besinlerde yer alan beta karoten maddelerinin, hafızayı güçlendirdiği gözlenmiştir. Bu besinler aynı zamanda dikkati artırmada da etkili olabilirler. C ve E vitaminleri bakımından zengin besinler ise vücuttaki serbest radikallerle savaşarak beyin ve vücudun yaşlanmasını engelleyebilirler. Balık, deniz ürünleri ve kuru yemişlerde bulunan omega-3 yağ asitleri ise beyin fonksiyonlarını güçlendirmede önemli bir rol oynarlar.

Odaklanma gücünü arttırmak için antioksidan içeriği yüksek, beta karoten, fisetin ve likopen içeren, omega 3, demir, çinko, magnezyum, sodyum, A, B6, C ve E vitamini bakımından zengin besinlere beslenme planınızda daha fazla yer vermeniz en iyi tercih olabilir.

5. Kafeinden yararlanın:

Kafein dopamin hormonu salınımını artırarak odaklanmayı sağlıyor. Odaklanma sorunu yaşıyorsanız işinizin ya da dersinizin başına geçmeden önce bir fincan kahve, siyah çay veya yeşil çay içmeniz doğru bir tercih olacaktır.

6. Dinlenmeyi ihmal etmeyin:

Ofiste veya evde çalışmak fark etmeksizin, kısa molalar vermeyi ihmal etmeyin. Zihniniz bu molalarda dinlenir ve yeniden işinizin başına oturduğunuzda çok daha iyi odaklanırsınız.

7. Egzersiz yapın:

Düzenli olarak egzersiz yapmak veya bir spor dalıyla ilgilenmek odaklanma gücünüzü artırır. Çok yoğun çalışıyor ve spora fazla zaman ayıramıyor olsanız da günde 30 dakika tempolu yürüyüş yapmak, yüzmek, ip atlamak gibi çok fazla vakit istemeyen aktivitelerle vücudunuzu harekete geçirebilirsiniz.

8. Tek noktaya odaklanın:

Aynı anda birden fazla iş yapmaya çalışmak genellikle başarısızlıkla sonuçlanıyor. Odaklanma sorunu yaşıyorsanız, işlerinizi listelemeyi ve tek bir işe odaklanmayı denemeli ve bir işi yaparken onu yarıda kesmemelisiniz.

9. Beyin fırtınası yapın:

Bulmaca, sudoku, satranç ve tangram gibi oyunlar zihni canlı tutarak odaklanma gücünüzü artırmaya yardımcı olur. İlgi alanınıza göre bu egzersizlerde herhangi birini seçerek düzenli olarak beyin egzersizi yapabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bahsegel giriş
casibom giriş
betvole
casibom
bets10
casinomaxi
casinomaxi
casinoper
cratosslot
dinamobet
dumanbet
grandpashabet
betvole
casibom
bets10
casinomaxi
casinomaxi
casinoper
cratosslot
dinamobet
dumanbet
grandpashabet
superbetin
sekabet giriş
setrabet giriş
supertotobet giriş
tarafbet giriş
tipobet giriş
tulipbet giriş
tümbet giriş
vdcasino giriş
winxbet giriş
betpark
betroad
bets10
bettilt
betvole
casibom
casinomaxi
casinoper
dinamobet
grandpashabet
goldenbahis
holiganbet
hovardabet
imajbet
interbahis
jojobet
asyabahis
bahigo
limanbet
makrobet
mariobet
meritking
mobilbahis
mostbet
cratosslot
sekabet
dinamobet
bahigo
perabet
ngsbahis
onwin
bahiscom
paribahis
belugabahis
tipobet
bahigo
onwin
bahigo
betcup
matbet
mariobet
mariobet
limanbet
dinamobet
1xbet
nakitbahis
ngsbahis
bahigo
onwin
paribahis
perabet
piabet
pinup
pulibet
redwin
sahabet
bahigo
perabet
ngsbahis
onwin
bahiscom
paribahis
belugabahis
tipobet
piabet
pulibet
sahabet
setrabet
slotbar
superbahis
timebet
tipobet
tumbet
vdcasino
vevobahis
bahiscom
casibom giriş
lidyabet giriş
lidyabet
jojobet
betmarlo giriş
marsbahis giriş
betcup giriş
bets10
Asyabahis
betmoon
betnano
rexbet
rokubet
romabet
sahabet
savoybet
sekabet
setrabet
superbet
tarafbet
tipobet
tulipbet
tumbet
winxbet
neyine
noktabet
norabahis
oleybet
onbahis
onwin
orisbet
padisahbet
palacebet
paribahis
parmabet
perabet
piabet
pinup
pokerbeta
polobet
pusulabet
redwin
kralbet
ligobet
mariobet
limanbet
limanbet
matadorbet
matbet
meritking
milanobet
milosbet
mostbet
mrbahis
nakitbahis
extrabet
gobahis
gorabet
hilbet
ikimisli
Abdulla62630105
jetbahis
jojobet
klasbahis
betpark
betpas
betper
interbahis
goldenbahis
betcup
slotbar
asyabahis
xslot
restbet
rexbet
rokubet
romabet
sahabet
savoybet
sekabet
setrabet
supertotobet
superbet
tipobet
tarafbet
tulipbet
tumbet
winxbet
vdcasino
maltcasino
milanobet
milosbet
mobilbahis
mrbahis
nakitbahis
extrabet
favoribahis
favorisen
gobahis
gorabet
grandpashabet
hilbet
ikimisli
imajbet
intobet
jasminbet
jetbahis
jojobet
klasbahis
betorspin
betpark
betpas
betper
betroad
betsat
bettilt
betturkey
betvole
casibom
casinovale
celtabet
dinamobet
discountcasino
dumanbet
elexbet
elitbahis
betebet
betexper
betine
bet
betkolik
betkom
betlike
betmatik
betnis
betonred
bahisal
bahiscom
bahsegel
baymavi
baywin
1xbet/a>
7slot
akcabet
aresbet
asyabahis
bahigo
bahis1000
vevobahis
kingbetting
anadolucasino/a>
goldenbahis
betticket
betovis
casinoper
avcılar escort
esenyurt escort
bahçeşehir escort
beylikdüzü escort
bakırköy escort
halkalı escort
şirinevler escort
şişli escort
istanbul escort
esenyurt escort
avcılar escort
tarafbet
betist giriş
showbet
xslot giriş
favorislot
barn festival
pragmatic slot oyunları
radissonbet
egt oyna
betmarlo
floating dragon oyna
bonus hunt" rel="dofollow">bonus hunt">bonus hunt
aresbet
tombala oyna
wild wild riches oyna
betibom
dog house megaways
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
wild west gold oyna
markaj giriş
trwin giriş
altıncasino
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
sugar rush oyna
hiperwin
sweet bonanza oyna
diyarbet
diyarbet
mrbahis
favorislot
markaj giriş
trwin
big bass bonanza oyna
gates of olympus oyna
egt oyna
favorislot
markaj giriş
trwin
betingo
bahisbudur
casi pol
casipol giriş
casipol giriş
casipol
casipol
romabet
mrbahis
casipol şikayetvar
casipol giriş
casipol twitter
casipol şikayet
casipol
casipol güncel giriş
casipol güncel
casipol giriş
casipol girişi
Çekmeköy Escort
pendik escort
betturkey