Trendyol’un Yerli Üreticileri Küresele Açan Destekleri

Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından Trendyol, yerli üreticilerin küresel pazarlara ulaşması için sunduğu ve sunacağı yeni destekleri açıkladı. Ülke ekonomisine katkı sağlama hedefi doğrultusunda oluşturulan destekler, afet bölgesindeki satıcıları da ilgilendiriyor.

Şirket, 6 Şubat’ta meydana gelen Kahramanmaraş depremlerinin etkilediği bölgedeki satıcılarına uzun vadeli ve kalıcı destek hedeflediğini paylaştı. Geçtiğimiz yıl 10,5 milyar TL olan bölgedeki ticaret hacmi için bu yıl 16 milyar TL’lik hedef konuldu. Üç yıl içinde ise toplam 70 milyar TL’lik ticaret hacmi sağlanacağı belirtildi.

35 bin satıcının yurt dışı satışlarına başlandı:

Trendyol, afet bölgesindeki 35 bin satıcısını bu yıldan başlayarak yurt dışı satışlarına başlatma kararı aldı. Satışlar, başta Almanya ve Azerbaycan olmak üzere tüm dünyada yapılabilir hale getirilecek. Bu hedefe ulaşılabilmesi için teknoloji, eğitim ve dil entegrasyonu başta olmak üzere her türlü destek sağlanacak.

Şirket, geçtiğimiz günlerde bölgedeki en büyük aktarma merkezi Trendyol Adana Aktarma Merkezi’ni devreye almıştı. 500 milyon TL yatırım ile açılan merkez, afet bölgesindeki satıcılar için büyük bir güç olacak.

BMD üyesi olan Türk markalar küresel pazara taşınıyor:

E-ticaret devi, Türkiye’nin en büyük istihdam ve ihracat gücü olan perakende sektörünü desteklemek için Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi olan Türk markalarını da küresel pazarlara taşıyor. Bu sayede Türkiye’ye döviz girişi artıyor, Trendyol’un da küresel e-ticaret sitelerindeki ihracat payı artıyor.

Satıcıların dijitalleşmesine destek olunuyor:

Türkiye’deki yerli üretici ve satıcıları dijitalleştirerek daha çok müşteriye ulaşmalarına yardımcı olmalarına destek olan Trendyol, platforma katılan satıcılara ilk günden destekler de sunuyor. Teknoloji, pazarlama, finansman, operasyon ve eğitim alanında destekler sağlanıyor.

Şirket, özellikle Anadolu illerindeki satıcılarının, dijitalleşme sayesinde yeni müşteri gruplarına ulaşmalarını sağlıyor.

Her satıcıya özel e-ticaret danışmanı sunuluyor:

Dijitalleşme desteğinin yanı sıra platforma katılan satıcılar ve üreticilere özel Trendyol e-ticaret danışmanları atanıyor. Danışmanlar, süreçler, operasyon ve performanslar konusunda satıcı ve üreticileri düzenli olarak bilgilendiriyor.

Aynı zamanda satıcılar, tüm işlerini takip ettikleri satıcı paneli içindeki raporlar bölümü sayesinde hem kendisinin hem de Türkiye’nin en çok satan ürünlerine ulaşabiliyor. Bu panel sayesinde satış artırıcı ve operasyonel süreçlerini iyileştirecek aksiyonlar alabiliyor, kampanyalara katılabiliyor.

Türkiye’nin coğrafyalara özel ürünleri tüm Türkiye’ye ulaşıyor:

Trendyol, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile yaptığı iş birliği ile 2021 yılında “Yöresinden Ürünler Programı”nı devreye almıştı. İş birliği kapsamında Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilen coğrafi işaretli ürünler, Trendyol üzerinden tüketicilerle buluşturuluyor.

2022 yıl sonu verilerine göre programa 143 yerel ve satıcı katılmış durumda. Toplam 2 bin coğrafi işaretli ürünün satışı gerçekleştirilirken, bu ürünlerden 54 bin adet satıldı.

Program, Anadolu’daki yerli üreticilerin gelirini artırmanın yanı sıra programa katılan satıcılara özel komisyon indirimi, reklam pazarlama desteği, operasyonel süreçlerde özel destek, e-ticaret eğitimleri, kurumsal anlaşmalı fiyatlar üzerinden kargo gönderimi ve satıcıya özel e-ticaret danışmanları gibi destekler de sunuyor.

Trendyol’un sunduğu desteklerin sonucu:

Trendyol, Almanya’daki müşterilerine özel açtığı trendyol.com/de ve İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerine özel açtığı trendyol.com/en siteleri üzerinden Türk üreticileri Avrupa’nın 27 ülkesiyle buluşturan Trendyol, ayrıca 90’a yakın global e-ticaret platformu aracılığıyla da yeri üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilere ulaştırıyor.

Danışmanlık şirketi SEAL’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre Trendyol satıcılarının yüzde 97’si esnaf ve KOBİ’lerden oluşuyor. Araştırma sonuçlarına göre Trendyol satıcıları, Trendyol’da satış yapmayan benzer firmalara kıyasla; Trendyol satışının gerçekleştiği ilk yıl yüzde 9.6, bir sonraki yıl ise yüzde 20 daha fazla satış yapıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir